donderdag 24 mei 2012

De Easyrider

De easyrider heb ik sinds januari 2010 in mijn bezit. Al gauw kwamen we erachter dat door wat ik overgehouden heb van herseninfarct, het niet goed lukte om te fietsen. De spieren werkte niet goed mee om te kunnen fietsen. In overleg met de ergo therapeute hebben we trapondersteuning aangevraagd en gekregen. Sindsdien gaat het goed, en het gaat steeds beter. Steeds meer fietsen, harder trainen, waardoor uithoudingsvermogen en kracht toenam. Heb het stuur voor mij zitten, in Beatrixoord te Haren ook een ligfiets uitgeprobeerd, met stuurhendels naast de stoel. Door dat ik weinig tot niets voel met rechterhand, moest ik steeds kijken als ik de hendel nog vasthield, dat was geen optie. Toen de Easyrider met stuur voor me geprobeerd, dat was de oplossing, kon zien dat ik stuur nog vast had en op het overige verkeer letten. Ik ben zeer tevreden over de fiets. Het is een driewieler, maar als ik niets mankeerde is het wel ideaal. Je zit beter op de fiets, ontspannender houding, als je stopt kun je blijven zitten. Mijn fiets gaat ongeveer 20 kmh, dat is voor recreatief snel genoeg, voor woon/werk gebruik zou het wel wat sneller mogen. Dat maakt het aantrekkelijker om de fiets te gebruiken ipv de auto. Dmv trapondersteuning geen last van de wind, je beweegt goed, maar niet uitgeput op je bestemming. Mijn ervaringen met de easyrider zijn goed. De fiets mocht wel wat meer geveerd zijn, maakt het wat comfortabeler. Ik heb er zelf een plastic bak op de bagagedrager gezet, blijven de spullen die ik mee moet nemen droog. Verder raad ik iedereen aan om het eens te proberen met een easyrider te fietsen. Voor meer informatie over de fiets, kijk eens op van raam

Geen opmerkingen: