vrijdag 29 juni 2012

College moet in actie komen tegen fietspaaltjes

Een meerderheid van de gemeenteraad van Groningen wil dat het college in actie komt tegen fietsobstakels. Uit onderzoek is gebleken dat er landelijk vijftig mensen per jaar omkomen door fietspaaltjes en andere hinderenissen. De partijen opperen de paaltjes daarom van ledlampen te voorzien of ze helemaal te verwijderen. Ze willen van het college horen welke oplossingen het meest geschikt zijn. Ook op mijn fiets toeren kom ik vaak deze paaltjes tegen. Dan met 1 wiel door de berm om deze te kunnen passeren, soms komen ze plotseling te voorschijn. Op veel plaatsen waar deze paaltjes staan, vraag ik mij af als dit wel nodig is. Naar mijn mening eens goed te bedenken als dit geen overbodige plaats is voor een paaltje. LINK TV-Noord

Geen opmerkingen: