vrijdag 17 augustus 2012

Ik wil fietsen

Welkom op de website van stichting Ik wil fietsen De website geeft informatie voor iedereen die graag wil fietsen, maar in het bijzonder voor mensen met een beperking. Het bevat vele links naar fabrikanten, firma's en inst ellingen die iets voor onze doelgroep kunnen betekenen. Uit de opbrengst van advertenties en donaties, willen we bestaande en nieuwe fietsprojecten steunen. Uw donatie kunt u eventueel via iDEAL overmaken! Om onze website bekend te maken, staan we op enkele info-markten. Zoals op: Zaterdag 25 augustus, 'Duurzame Markt' in Brielle. Stichting Milieu Dichterbij Zaterdag 8 september, 'Blijf Veilig Mobiel Markt' in Kampen. Blijf Veilig Mobiel Zaterdag 13 oktober, 'VrijUitActiefmarkt', in Zwolle. Centrum voor Revalidatie, 'de Vogellanden' Voor de website klik HIER Hoi, ik ben judith en 45 jaar oud. Ik heb sinds twaalf jaar gegeneraliseerde dystonie. Mijn aansturingen van mijn hersenen na mijn spieren gaan niet goed. Mijn wereldje is daarom heel klein want door deze ziekte heb ik maar weinig energie en ik zit heel veel in huis daar door. Ik heb ook jaren alleen maar op bed kunnen liggen maar dat gaat nu wat beter. Vorig jaar had ik zelf een driewieler gekocht maar helaas viel ik daar vanaf als ik een bocht nam. Met de ergotherapeut wat andere fietsen uit geprobeerd maar de enigste waar ik een beetje op kon zitten was de easyrider van van raam, toch kon ik op deze fiets nog niet blijven zitten dus hebben we een offerte aangevraagd als hij helemaal aangepast zou worden met waaronder een neksteun en armleuningen etc. Dat werd bijna 6000 euro dus ik zag mijn fiets al voor bij mij gaan. met behulp van een ango medewerkster waar ik lid van ben hebben we goede doelen aangeschreven. We kregen van de vier goede doelen een bijdrage maar we waren er nog lang niet. Toen hebben we gekeken en gezocht na een tweedehandsfiets. Na veel bellen en mailen bleek er een vlak bij mij een te staan bij Revatech die zich specaliseerd in rolstoelen etc. Ik heb dus opnieuw een offerte aangevraagd met alle aanpassingen en dat werd een stuk betaalbaarder. Voor het eerst sinds ik weet niet hoe lang kan ik nu lekker na buiten toe, zonder rolstoel, en buiten het feit dat mijn wereld weer wat groter is geworden kan ik nu ook aan mijn conditie werken. Ik ben nu nog aan het sparen voor een mand waar door ik mijn hondje mee kan nemen. Ik neem hem nu af en toe zo maar mee in het mandje achter op alleen is even te klein voor hem al hoe wel hij bijzonder veel geniet zo samen met mij. We zijn zo en zo gewend om altijd bij elkaar te zijn dus een mand gaat er gauw komen. Ik voel mij een gelukkig mens en ben blij dat ik zo geholpen ben maar vooral blij dat mijn wereld weer een stukje groter en dus leuker is geworden. Website

Geen opmerkingen: