maandag 13 augustus 2012

Sporten is gezond

Vanmorgen heerlijk rondje gefietst. Zaterdag morgen de ketting weer op zijn plaats gekregen. Door dit is het in me rug geschoten, zaterdag verder rustig aan gedaan. Gistermorgen bij de historische fietsen toertocht gekeken. `s Middags naar de slag om Norg, een mooie race, tussendoor de route bij langs gefietst om overal te kijken. Zeker het onverharde gedeelte was erg mooi om te zien. Zolang je maar aan de goede kant stond te kijken, met de wind in de rug, het was vrij stoffig. Ik heb genoten gisteren, jammer dat hiermee de sportzomer Drenthe 2028 afgelopen was, maar zeker de moeite waard om dit te herhalen. Nu weer zelf verder met sporten, erg leuk om te doen, en het geeft je een voldaan gevoel als je je doelstellingen hebt gehaald. Steeds proberen je te verbeteren, qua techniek, uithoudings vermogen. Vanmorgen bij de huisarts geweest voor bloeddruk meten, en gewicht, beide zaken zijn gedaald. Een goede reden om door te gaan met sporten. Mijn doel gewicht nog niet gehaald, maar het gaat de goede kant op. In het begin dacht ik nog dat fietsen wordt niets, maar nu dat ik erdoor afval, bloeddruk daalt, en me daardoor steeds beter voel, is de motivatie steeds groter om door te zetten. In mijn opinie raad ik het iedereen aan, wie of wat je ook bent, gewoon doen. Een prettig gevoel, maakt de rest ook aantrekkelijker.

Geen opmerkingen: