donderdag 6 september 2012

Brons voor handbikester Laura de Vaan


LONDEN - Handbikester Laura de Vaan heeft woensdag bij de Paralympische Spelen een bronzen medaille veroverd op de tijdrit. Onze landgenote legde het parkoers op het voormalige Formule 1-circuit van Brands Hatch af in een half uur en 24,82 seconden.

De eerste twee plaatsen werden bezet door de Duitse vrouwen Andrea Eskau en Dorothee Vieth.

"Ik kwam eigenlijk voor goud of anders voor zilver, maar er zat niet meer in vandaag. Dus ik kan nu ook van brons genieten", vertelde De Vaan na de huldiging. Het Duitse duo, waarmee ze doorgaans om de prijzen strijdt, kon beter uit de voeten op het heuvelachtige circuit. "Van Eskau wist ik dat het moeilijk zou worden om hier van haar te winnen, maar ik had gehoopt dat ik dichter bij Vieth zou kunnen zitten. Ik heb gedaan wat ik van plan was, maar het was niet hard genoeg", was de 32-jarige Bossche reƫel.

De Vaan komt overmorgen nog in actie op de wegwedstrijd. "Dan moet ik weer zien af te rekenen met het Duitse pact", lachte ze.

Meer info en video: paralympisch.nl

Geen opmerkingen: