donderdag 25 oktober 2012

Knie problemen

Sinds vorige week weer pijn aan de linker knie.
Naar de huisarts geweest, Zaldiar gekregen, de vorige keer hielpen deze goed.
Ook deze keer foto's laten maken in het ziekenhuis.
Gistermorgen bij de huisarts geweest voor de uitslag, op de foto's was niets bijzonders te zien, wat een eventuele oorzaak kunnen zijn.
Vanmorgen naar de fysiotherapeut geweest, het lijkt erop dat de boven en onder spier verkrampt zijn, en daar door de kniekap naar beneden trekken.
Hierdoor gaat de kniekap stroef over het kraakbeen heen, en geeft dit irritatie.
Nu oefeningen gekregen om de spieren te trainen, zodat ze minder hard aan de knie kap trekken.

Wat de oorzaak hiervan is is lastig te zeggen.
Zelf heb ik het vermoeden dat het door het lopen komt, of beter gezegd door het slechte lopen.
Doordat er verschil in kracht is van linker- en rechterbeen, versterkt door mijn evenwicht stoornis, is het normaal lopen erg lastig voor mij.
Als het door het fietsen komt, of de houding op de fiets, weten we niet, volgende week neem ik de fiets mee, kijken hoe de houding op de fiets is.

Om het lopen te verbeteren zou er overal een leuning moeten zijn, zodat ik me vast kan houden, zodat het probleem van even mijn evenwichtsstoring geneutraliseerd wordt.
Helaas is het niet mogelijk dat er overal een leuning aanwezig is.

Andere oplossing weet ik nog niet, misschien heeft iemand anders nog een idee, of er ervaring mee hoe dit te kunnen oplossen, of een eventuele alternatief.

Graag hoor ik Uw reactie

Geen opmerkingen: