vrijdag 31 januari 2014

1000 km fietsen voor RHF!

Diederik Wierenga gaat duizend kilometer fietsen in de maand juni en wil daarmee zoveel mogelijk geld ophalen voor de Raisin Hope Foundation Nederland. Je kunt hem nu al steunen!


De in Norg wonende Diederik Wierenga liep hersenletsel op na een herseninfarct. De fiets is voor hem een enorme verademing. ,,Dankzij mijn driewielerfiets kan ik weer fietsen en heb ik mijn vrijheid terug. Hierdoor ben ik lichamelijk enorm opgeknapt'', vertelt hij. Wierenga weet wat fietsen voor mensen met hersenletsel kan betekenen en draagt het werk van de Raisin Hope Foundation Nederland (RHF) een warm hart toe. ,,Met mijn sponsorfietstocht voor de Raisin Hope Foundation wil ik het ook voor anderen mogelijk maken om te kunnen gaan fietsen, waardoor ook zij kunnen opknappen.''



DUOFIETS

De duofiets, die de RHF met haar Cycling Event wist te realiseren voor mensen met hersenletsel, was de directe aanleiding voor Diederik om een eigen sponsoractie te starten. ,,Op een duofiets kunnen mensen samen met familie en vrienden door de natuur fietsen. De natuur maakt en houdt je gezond. Ik weet niet of dit echt bewezen is, maar wat ik ervan heb gemerkt is het zeker zo! Ik wil met mijn sponsoractie dan ook zoveel mogelijk geld bijeen halen, zodat mensen die nu niet meer kunnen fietsen, dit met de fietsen van de Raisin Hope Foundation toch weer kunnen gaan doen.''



MEEFIETSEN

In de maand juni van dit jaar moet het gebeuren. Dan wil Diederik zijn prestatie neerzetten. ,,Ik wil in die maand duizend kilometer fietsen voor de Raisin Hope Foundation en zal ondermeer meedoen aan de fiets-4-daagse van Norg'', vertelt de noordeling, die door het dragen van de RHF-wielerkleding al een ware ambassadeur is. Diederik hoopt dat velen hem willen sponsoren, zodat er zo snel mogelijk meer aangepaste fietsen voor mensen met hersenletsel beschikbaar komen. Hem sponsoren kan via zijn speciale actiepagina van de RHF bij Stichting Geef Gratis. ,,Maar mensen mogen ook met mij meefietsen en een eigen actie opzetten.''



DROOM

Diederik toert al drie jaar lang regelmatig op zijn 'Easy Rider'. ,,Dankzij de trapondersteuning is fietsen nu goed te doen voor mij. Zonder zouden het maar hele korte ritjes worden. Nu bijna vier jaar na mijn herseninfarct merk ik wel dat het lichamelijk veel beter gaat. Veel dingen die toen nog niet echt wilden lukken nu wel. Ook het gevoel en kracht in mijn rechterhand is verbeterd. Zoveel zelfs dat ik nu droom om op een Easy Rider Sport te kunnen fietsen. Wel met trapondersteuning. Ik ben bang dat dat altijd wel zo blijven, maar als dat niet zou hoeven zou het helemaal perfect zijn. Misschien dat ooit deze droom zal uitkomen.''



SPECIAAL

Natuurlijk krijgt Diederik wel eens opmerkingen over zijn fiets, maar dat vind hij maar vreemd. ,,Kijk, een speciale fiets! Dat is wat ik vaak hoor. Zelf vind ik er niets speciaal aan. Mijn fiets heeft alleen drie wielen in plaats van twee. Wat wel speciaal is aan mijn fiets is dat ik weer kan fietsen. Deze fiets geeft mij vrijheid en de mogelijkheid om zelf ergens naar toe te gaan. Waar en wanneer ik maar wil zonder anderen te hoeven vragen om mij te brengen!''



NIET ZIELIG

De Drent zou dan ook wensen dat mensen eerst eens nadenken voordat zij iets in een hokje duwen. ,,Ik denk dat niemand heeft gevraagd om op een driewielfiets te moeten fietsen. Bedenk eerst eens goed waarom iemand een driewielfiets heeft. Wij kunnen door zo'n fiets meedoen en hoeven niet thuis te blijven. Iedereen die niet meer op een tweewieler kan rijden zou eens aan een driewieler moeten denken. Het is niet iets waar je je voor moet schamen. Je moet juist het plezier erin zien! Mensen die denken dat je niet goed bij je hoofd bent als op zo'n fiets rijdt moeten eens bij zichzelf te raden gaan. En zielig ben ik zeker niet. Je bent pas zielig als je deze mogelijkheid niet benut om je vrij te voelen!''



SPONSOREN

Mensen die Diederik willen sponsoren voor zijn duizend kilometertocht kunnen dit doen via zijn speciale actiepagina van de RHF bij de Stichting Geef Gratis. Klik op onderstaande afbeelding om Diederik direct te steunen:  photo button_doneer_hover_zps2398e2c2.png


Raisinhope Foundation Nederland

Geen opmerkingen: