donderdag 6 februari 2014

#Sporten is goed en leuk voor iedereen

Fietsen en wandelen zijn de sporten voor mij die ik kan doen.
Waar en wanneer ik kan.
Fietsen doe ik op de Easyrider driewiel fiets van Van Raam, dit is de meest geschikte fiets voor mij.
ivm mijn beperkingen die ik over gehouden heb van mijn hersen infarct.
Het wandelen gaat mij ook steeds beter af, door het bos en over zandpaden in mijn omgeving.

Vanmorgen ook weer 30km gefietst, ondanks de stevige wind ging me dat goed af.
Nu ik steeds sport, gaat het sporten steeds makkelijker voor mij.
Niet alleen mijn lichamelijke conditie is daardoor verbeterd, maar ook mijn geestelijke conditie.
Wat ik eerst maar even kon doen, kan ik nu veel langer volhouden.

Met mijn actie wil ik hiervoor aandacht vragen, dat je door bewegen/sporten jezelf kunt verbeteren.
Lichamelijk en geestelijk, waardoor je meer aankan.
Thuis, op het werk, en zo veel meer.

Fietsen is een goede manier van bewegen.
Het binnen en buiten, het hele jaar door.
Buiten in verschillende omgevingen, alleen, of met meerderen tot gelijk.
Dankzij de vele soorten fietsen, en eventuele aanpassings-mogelijkheden, maakt fietsen voor iedereen mogelijk.
Zeker onder begeleiding weer te kunnen fietsen, geeft dat enorme vooruit gang in je herstel.
Doordat er steeds meer dingen lukt, of dat je het langer kunt volhouden, en weer aan iets mee kunnen doen wat je dacht niet meer te kunnen.
Dat geeft je de moed en zin om door te zetten.
Als NAH getroffene kun je zoveel meer, door je zelf en wat hulp kun je enorm ver komen.

Geen opmerkingen: