zaterdag 29 maart 2014

Terug naar waar het begon op de Easyrider fiets

Vandaag was het heerlijk weer, en daarom ook een heel stuk gefietst.
64 kilometer is het geworden vandaag.
Vanmorgen vertrokken, via Roden, Peize, Peizermade naar het stadspark in Groningen.

Daar heb ik tussen de middag een pauze gemaakt.
Even uitrusten, zittend op een bankje.
Het was redelijk druk in het park met andere fietsers, wandelaars, hardlopers, enz.
Na een hald uur ben ik verder gegaan richting Haren.
Ik voelde me goed, en dacht bij me zelf waarom niet even via Beatrixoord fietsen.
Daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de easyrider, en de eerste kilometers gefietst.

Vandaar nog een stuk door Haren gefietst, zocht de weg terug richting Yde.
Maar wie zag ik opeens tevoorschijn komen op haar fiets?
Christien, zij wilde net een rondje fietsen.
Ik voelde me nog steeds goed, en zijn we eerst richting Zuidlaren gefietst.
Nog een tijd met elkaar gepraat, en daar afscheid genomen, en ben ik via Vries, Donderen terug naar Norg gefietst.
Christien wilde nog een rondje fietsen, en ook rekening met de windrichting houden.

Dat probeer ik ook zoveel mogelijk, in het begin tegen wind, maar als ik weer terug naar huis rijd, de wind in de rug te hebben.
De laatste paar kilometers de motor ook gebruikt, merkte wel dat mijn benen moe werden.
Terug kijkend vond ik het een geslaagde dag vandaag.
Het fietsen heeft me een stuk verder gebracht tot wat ik nu kan, dat ik een aantal jaren gedacht had, na wat mij overkomen is.
Uithoudings-vermogen, conditie zijn enorm verbeterd.
Het is niet dat daardoor mijn lichaam enorm verbeterd is, maar ik vind het nu wel makkelijker om door te zetten, als het niet lukt, dan maar op een andere manier
totdat het wel lukt.

Geen opmerkingen: