donderdag 17 april 2014

Geef om je hersenen @hersenstichting

Geef om je hersenen!

Omroep MAX zond woensdag 16 april de live tv-show Geef om je Hersenen uit voor de 25-jarige Hersenstichting.

Het was een ontroerende, en bovenal inspirerende televisieavond. Er waren indrukwekkende verhalen van patienten en onderzoekers, bijzondere optredens en aandacht voor de werking van het brein.

Vele bekende Nederlanders hebben meegewerkt aan de uitzending om aandacht te vragen voor de noodzaak van hersenonderzoek waaronder Carel Kraayenhof, Hans Klok, Do, Jim Bakkum, Tineke de Nooij, Gerdi Verbeet, Jan Mulder, Bart Chabot en onze ambassadeur Rob Trip.




Website: Hersenstichting

Gisteravond was dit op de televisie, er zijn zoveel verschillen, daar is nog zo veel onderzoek voor nodig.

Lichaamsbeweging is goed voor je lijf én ook onmisbaar voor een goede conditie van je brein.
Dat wil ik ook graag uiten met mijn actie.
Fietsen en wandelen zijn mijn lichaamsbeweging, dit doe ik graag en veel, maar ik luister goed naar mijn lichaam.
Teveel is ook niet goed, tussendoor neem ik genoeg rust.

Vandaag 35km gefietst, er stond een stevige wind, merk dat goed aan mijn been spieren, heb dan de trapondersteuning wel nodig.
Voor de wind ging als een speer, tegen de wind in, de motor erbij aan, waardoor het toch nog goed te doen was.

Geen opmerkingen: