maandag 2 februari 2015

@FastRider_nl Thermo onderkleding getest op de #easyrider @vanraam



Vanmiddag de thermo onderkleding van FastRider aangehad bij het fietsen.
De kleding (maat M) aantrekken was makkelijk, van mij mogen de been pijpen en mouwen wel wat langer zijn.
Omvang was voor mij goed, de kleding zat ook prettig, geen last van jeukerig gevoel gehad.
De broek mag aan de buiten kant wel gladder zijn zodat de winterbroek, die is gevoerd van binnen, makkelijker over de thermo broek schuift.
Tijdens het fietsen heerlijke warme benen gehouden, net als er een warme laag over de benen lag.
Boven lichaam bleef ook goed warm, wel wat last van koude polsen en onder armen gehad, komt door de te korte lange mouwen van de shirt.
Een nadeel van de zitfiets is dat je zit, en daardoor de voorkant van bovenlichaam veel extra wind vangt, de kleding komt daardoor te strak tegen het lichaam aan te zitten.
De sokken voelden ook goed, ondanks dat ze dun aanvoelen, heb ik geen last van koude voeten gehad.

Helaas kreeg ik halverwege neerslag te verduren.
Door de neerslag begon de kleding erg te plakken, zeker op voorkant van mijn bovenlichaam, waardoor de isolerende werking van de kleding niet meer optimaal werken.
Misschien dat er soort van ribbel in de kleding kunnen, zodat er een lucht laag blijft bestaan.

De overschoenen die ik aanhad zijn ook niet helemaal water dicht, hierdoor wel thuis gekomen met vochtige schoen en sokken.
Daar moet nog wat aan gebeuren.

Ik hoop binnenkort weer een stuk te kunnen fietsen in koud weer maar dan wel dat het dan droog blijft.
Tot nu toe ben ik tevreden over de onderkleding, koud weer of niet, ik kan warm blijven fietsen.

Website: FastRider

Geen opmerkingen: