zaterdag 17 september 2016

@vanraam @raisinhope_nl Het weekend begonnen met een fietsrit.

Het weekend begonnen met een fietsrit.
Na dat ik bijgekomen was na het uit bed komen.
Ik ben wel een ochtend mens maar wel rustig beginnen van de dag.
De thermometer gaf 15 graden aan, naar buiten geweest om te voelen en idd wel frisjes buiten.
Daarop het besluit genomen om een lange fietsbroek aan te trekken.
Pech voor mij en geluk voor anderen de zon kwam er later die morgen er nog goed bij, eigenlijk wat te warm voor mij met deze kleren.
Via Haulerwijk, Zevenhuizen en Nienoord naar het Leekstermeer gefietst.
Daar pauze gehouden, wat gegeten en t-shirt uit getrokken.
Vandaar naar Roderwolde door de onlanden richting Hoogkerk.
Voor Hoogkerk via Peizermade de N372 overgestoken om verder door de Onlanden te fietsen.
Je kunt daar heel ver kijken, een heel mooi open landschap waar groepen vogels aan het grazen waren.
Maar helaas vandaag ook heel veel, en dan echt heel veel kleine vliegjes.
wat had ik graag op dat moment een helm met dicht vizier gehad, het voelde soms dat ik gebombardeerd werd door deze vliegjes.
Thuis gekomen en in de spiegel zag ik hoe zwart mijn gezicht was geworden.
Toch stevig doorgefietst om via Donderen in Zejjen aan te komen.
Ik moest even van de fiets af, de benen strekken en een vast iets om op te zitten.
Tijdens het fietsen heb ik tijd om te kunnen nadenken over van alles en nog wat.
Op het bankje gezeten nog verder door gemijmerd.
Afgelopen jaren veel mee gemaakt, de plotselinge (ongevraagde) verandering van mijn leven, het verlies van dierbaren maakt het leven en alles wat daarbij hoort niet altijd makkelijk.
De juiste weg daarin zien te vinden vind ik erg lastig.
Ook omdat ik zelf continue verander, daar doe ik ook mijn best voor.
Het bewegen heeft mij lichamelijk en geestelijk erg goed gedaan.
Dat betekent wel dat door de tijd er ook veel verandert is, door verandering kan ik opeens dingen die ik eerst voor onmogelijk zag.
Om op die veranderingen te kunnen in springen vraagt heel veel energie van mij.
Ik besef ook dat anderen daar moeite mee hebben, want wat en kan hij nu wel?
Als NAH getroffene hoor ik vaak dat ik er vrij goed vanaf gekomen ben, zo van jij mag van geluk spreken.
Om eerlijk te zijn ik had het liever helemaal NIET gehad.
Er is niemand, ik kan het mij niet voorstellen tenminste, die dit graag zou willen.
In één klap staat je hele wereld helemaal op z'n kop.
Alles wat jij graag doet en wilt dat kan of mag niet meer.

Raisin Hope Foundation probeert mensen te helpen om te kunnen bewegen maar ook om jouw en anderen bij te staan op wat jouw is overkomen.
Fietsen voor Hersenen en wat ik wil gaan doen runfornah is om RHF te ondersteunen dmv geld in te zamelen.

Geen opmerkingen: