vrijdag 1 december 2017

@vanraam Post bezorgen met de Easyrider

Vandaag als invaller van Sandd post de post bezorgt in Westervelde, Zuidvelde en Peest.
Deze wijk heb ik eerder al eens 5 weken achter elkaar gedaan, ik wist de route en de adressen nog goed.
Toen ik vanmorgen begon was de temperatuur net boven 0, mij daarop goed aangekleed om het niet koud te krijgen onderweg.
De route wel in twee keer gedaan, tussen door weer post bij laden en warm worden met een kop koffie erbij.
Het was droog en een klein zonnetje erbij maakte het alsnog een mooie dag.
Een vieze winter hoeft van mij echt niet maar droog en kou vind ik nog niet zo erg.
Het gaat zo makkelijk met de easyrider post bezorgen, de fiets blijft staan als je er af stapt.
Heerlijk stabiel en je kunt bijna zittend je werk doen.
Dan vraag ik mij af waarom zouden andere post bezorgers niet een easyrider gebruiken, tuurlijk de prijs van een easyrider is wel een stuk hoger dan een twee wiel fiets.
Dankzij de differentieel in de achteras is de easyrider zeer behendbaar zonder dat de achterwielen wringen.
Dat is ook wel nodig om veel en vlug te kunnen omdraaien.
Post lopen kan ik het bij mij moeilijk noemen, eerder post fietsen want probeer zoveel mogelijk om op de easyrider te blijven zitten.
In de buiten gebieden gaat dat vrij makkelijk, in de bebouwde kom van bijv.. Norg is dat niet te doen.
Zo af en toe als invaller de post bezorgen vind ik erg fijn om te doen.
Er uit te zijn en bezig te zijn met een doel.

Geen opmerkingen: