donderdag 25 augustus 2022

@vanraam Mijn fiets



 Mijn Fiets!

Mijn Easy Rider!

De fiets waar ik mij verplaats naar de winkel, bezoek, werk, recreatief/sportief naar het ziekenhuis eigenlijk overal heen waar ik naar toe wil.

Voor mij is de fiets geen aangepaste fiets.

De fiets is wel zoals ik dit zelf graag wil net als anderen die hun fiets aanpassen naar hun wensen.

Als ik stop met mijn fiets dan blijft deze staan ik hoef niet de moeite te doen om mijn fiets ergens tegen aan te zetten of dat de fietsenstander niet weg zakt.


Onderweg naar mijn vriendin kom ik ook een stukje door de stad en moet ik een aantal stoplichten passeren.

Voor het stoplicht stel ik mij meestal aan de linkerkant op want als ik stop blijft mijn fiets rechtop staan terwijl de tweewiel fietsers een plek zoeken om met hun voet ergens op de stoeprand te kunnen staan of iets met hun hand vast proberen te houden.

De fiets is voor mij ook mijn vrijheid om ergens naar toe te kunnen zonder afhankelijk van anderen te hoeven zijn.

Vrijheid, blijheid en genieten dat zijn de woorden die mij tijdens het fietsen enorm blij maken.



De mooiste ervaring tot nu toe was dat ik 25 keer de Col du Vam in Wijster beklommen met mijn Fiets.

Bergop was zwaar maar daar heb ik de trapondersteuning voor om mij te helpen.

Bergaf durfde ik steeds sneller en daarbij de rijwind voelen wat mij een soort van vrijheid gaf.

Al jaren geniet ik erg veel van mijn Fiets die mij overal naar toe brengt naar waar ik heen wil.


Geen opmerkingen: