zaterdag 10 augustus 2024

Fietssnelweg De Punt naar Assen op mijn Easy Rider driewielfiets

 

Vanmorgen op mijn fiets gestapt om een stuk te gaan fietsen.
Ik had niet echt een idee van waar ga ik heen fietsen vandaag.
Eerst richting Donderen door naar Yde en de Punt, de grote weg overgestoken over de brug linksaf de fietssnelweg op richting Assen.
Bij Assen zou het nu klaar zijn ik ben benieuwd waar het uitkomt.

Een breed, en vlak, fietspad waarop je goed kunt doorfietsen.
Bij Tynaarlo/Vries moest ik een kleine omleiding volgen omdat daar de snelweg een stuk onderbroken is.
Op vervolg van de snelweg kwam ik vlot in Assen.

In Assen natuurlijk even gestopt bij Mannes.
Wat heb ik dan een kleine fiets vergeleken met de hond Mannes.
Vanaf Mannes wil de ik richting het TT Circuit, maar ben ergens verkeerd gefietst waardoor ik een stukje richting Hooghalen fietste.
Ik zag een viaduct die over de A28 ging daar kan ik naar de andere kant komen dacht ik.
I heb goed gedacht al moest ik de fiets tillend door de hekken krijgen om op het oefenterrein te komen.

Uiteindelijk kwam ik uit bij het TT Circuit waar ik naar toe wilde fietsen.
Veel geluid van racende motoren daar.
Foto gemaakt en verder gefietst naar Witten om langs de Baggelhuizerplas te fietsen richting Norg.






57 kilometer gefietst vandaag.
Nu thuis schijnt volop de zon met een lekker verkoelend windje.
In Assen was er een donkere dreigende lucht alsof het leek te gaan regenen.
Gelukkig is er niets gevallen want ik had de was buiten hangen het zou zonde zijn als deze nat was geworden.

Op mijn fietsrit mooie en nieuwe plekken gezien.
Dat is wat het fietsen ook leuk maakt, je komt op de fiets ergens waar je niet snel met de auto zou komen.
Onderweg waren veel andere fietsers, maar ook wandelaars en hardlopers.
Vandaag is het buiten bewegen weer.











Geen opmerkingen: