zondag 31 maart 2013

Motivatie van Stefan Rusch



Stefan Rusch:
“Er kan steeds meer worden gedaan, maar het is vooral pech of geluk”

Stefan Rusch, de bekende wheeler uit Bovensmilde, zei meteen ‘ja’ toen hem gevraagd werd of hij ambassadeur wilde zijn van de SamenLoop voor Hoop in Norg. “Ik heb het van zeer nabij meegemaakt, omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad. Ik weet dus wat voor impact deze ziekte heeft op iemand en de mensen de directe omgeving.
Je staat min of meer machteloos. Gelukkig kan er steeds meer tegen kanker worden gedaan, maar volgens mij is het vooral een kwestie van pech of geluk.
De SamenLoop voor Hoop is een mooi initiatief om mensen een hart onder de riem te steken… En om saamhorigheid te tonen met mensen die deze ziekte hebben, gehad hebben en nabestaanden van mensen die helaas niet beter mochten worden.”

Stefan is genomineerd voor de verkiezing van de Gehandicapte Sporter van de provincie Drenthe. Deze nominering verdient hij vanwege de twee gouden medailles die hij vorig jaar won tijdens het EK in Stadskanaal op de honderd en tweehonderd meter.
Maar ook aan zijn deelname aan de Paralympische Spelen in Londen waar hij twee keer een finale mocht rijden. Op de 100 en 200 meter behaalde hij hier beide keren een zesde plaats en scherpte hij zijn twee Nederlandse Records.
Stefan traint op Papendal. “Het niveau is gestegen de laatste tijd, dus ik moet flink blijven trainen om aan de top te blijven. Je weet nooit of sporters zich ineens snel ontwikkelen", aldus Stefan.

Website: Samenloop voor Hoop in Norg

Geen opmerkingen: