woensdag 18 september 2013

Fietsen en eigen bijdrage

Vanmorgen een lekker stuk gefietst.
Toen ik vertrok was het droog en zonnig, helaas werd het steeds meer bewolkt in de lucht, zelfs een klein beetje regen gehad.

Ik heb een brief van de gemeente gekregen, dat per 1 januari 2014 ik een eigen bijdrage moet betalen van €18,60 per 4 weken.
Met het principe heb ik geen problemen, financieel wordt het wat lastiger.
De eigen risico + eigen bijdrage maakt samen ruim € 500,00 per jaar.
Er zullen vast wel meer kortingen en verhogingen bij komen.
Ik ben 24 uur per dag arbeidsongeschikt, ik kan daar geen extra uren bij maken, over uren zitten er voor mij niet in.

De Easyrider ben ik nodig om niet thuis te hoeven blijven zitten.
Dankzij de fiets kan ik zelf naar veel plekken toe, zonder afhankelijk te zijn van anderen en /of openbaar vervoer.
Tevens zorgt het fietsen ervoor dat ik ook kan sporten, wat mij lichamelijk op peil houdt, vermindert lichamelijke problemen.

Een twee wiel fiets kan ik niet hebben, daar kan ik niet op fietsen met mijn evenwicht probleem.
Ik ben dus afhankelijk van mijn driewiel fiets.
Het liefst zou ik weer willen kunnen werken, helaas door een aantal beperkingen is dat erg lastig.
Zeker wat ik het leukst vind kan en mag ik niet meer doen.

We zien wel wat de toekomst brengt, ik blijf positief, wie weet verandert er iets in de goede richting.

Geen opmerkingen: