donderdag 17 juli 2014

Ambassadeur Raisinhope Lichamelijk en geestelijk sterker door fietsen

In 2009 kreeg ik een hersensinfarct. Mijn leven werd daardoor opeens heel anders. In het begin werd ik gewoon geleefd, in het ziekenhuis en het revalidatiecentrum. Na dat ik weer thuis was begon ik goed te merken wat mij was overkomen en de gevolgen van mijn hersensinfarct. Hierdoor had ik wel een aantal beperkingen.


In 2012 ben ik verhuisd naar Norg en op mijn easyrider ben ik de omgeving gaan verkennen. Dat ging zo goed, dat ik in 2012 meegefietst heb met de Rollo 'n Route van de Drentsefiets4daagse. Dankzij het fietsen merk ik dat ik lichamelijk en geestelijk steeds sterker word, en dat alles steeds gemakkelijker gaat. Ook de acceptatie van wat mij is overkomen en de blijvende gevolgen van mijn hersensinfarct is nu gemakkelijker geworden. Heel veel soorten sport kan ik niet meer doen, maar het fietsen op een aangepaste fiets gaat erg goed.



Bij mijn fietsactiviteiten leerde ik ook de Raisin Hope Foundation kennen. Daar voelde ik me erg mee verbonden, door de combinatie van fietsen en mij daarbij inzetten voor mede-NAH-getroffenen. Uiteindelijk leidde dit tot mijn actie: 1000 kilometer fietsen voor Raisin Hope in de maand juni 2014. Met deze actie wilde ik geld inzamelen voor bijvoorbeeld een duofiets, maar ook anderen stimuleren dat je als je maar wilt en blijft doorzetten dat je tot heel veel in staat bent, ongeacht de beperking die je hebt.



Diederik Wierenga


Over onze ambassadeur Diederik Wierenga



Diederik Wierenga is geboren op 14 April 1974 in Ezinge. Na zijn herseninfarct in 2009 kon hij door een aantal beperkingen niet alles meer doen, maar met een positieve instelling is hij zich gaan richten op de dingen die hij nog wel kon. Een van die dingen is fietsen met een aangepaste fiets. Dit geeft hem de vrijheid om in de omgeving overal naartoe te gaan.



Door verschillende acties op de fiets, zoals 1000 kilometer fietsen in juni 2014, te koppelen aan de Raisin Hope Foundation, wil hij geld ophalen om zo ook andere mensen met beperkingen na NAH de kans te geven om op een aangepaste fiets te kunnen rijden. Diederik heeft, soms tegen de verwachtingen in, al laten zien dat met een positieve instelling veel mogelijk is, ondanks je beperkingen. Dat wil hij ook als steuntje in de rug laten zien aan mensen die net aan het begin van hun revalidatie staan. Daarom sluit hij zich graag aan bij het peloton ambassadeurs van de Raisin Hope Foundation Nederland.

Website: Raisin hope Foundation

Geen opmerkingen: