donderdag 21 januari 2016

@raisinhope_nl @SterkerVerder #Fietsen voor (mijn) #hersenen op de #easyrider - Samen Sterker Verder

Fietsen doe ik nu veel sinds ik de easyrider heb gekregen.
Na mijn herseninfarct was fietsen op een twee wiel fiets niet meer mogelijk.
De driewielfiets de easyrider was voor mij de oplossing om weer te kunnen fietsen.
Fietsen is beweging ook sporten genoemd, lichamelijk gezien is dat goed en "gezond".
Voor je hersenen is bewegen ook zeer belangrijk, de hersenen regelen je lichaam.
Sinds het fietsen ben ik conditioneel er op vooruit gegaan lichamelijk maar zeker ook geestelijk.
Durf nu veel mee, en heb een positieve kijk op de toekomst.
Ik vertel aan anderen maar zeker aan mijzelf wat ik nu allemaal kan ipv wat ik niet kan.
Wat ik voor jaren niet kon, kan ik nu wel weer.

Nah betekent niet het einde van je leven, het kan een nieuw begin zijn.
De weg ernaar toe is zeker niet makkelijk en voor iedereen weer anders.
 Met vallen op weer opstaan ben ik best ver gekomen, maar ik heb nog lang niet het einde bereikt.

 Samen Sterker Verder betekent dat je niet de enige bent, er zijn veel lotgenoten die begrijpen wat jij voelt en mee maakt.
Deel je positieve ervaringen om anderen te stimuleren verder/door te gaan met leven.

Het lastigste van alles is de onbegrip uit de omgeving, niet dat ze het niet willen begrijpen maar dat er veel te weinig informatie is over nah.
Nah is niet zichtbaar en dat maakt het begrijpen voor een ander erg moeilijk.
Bij mij is mijn evenwicht ernstig verstoord, als het druk is in de bus vraagt men aan mij als ik wil gaan staan voor een ouder persoon.
Natuurlijk wil ik dat, maar dan moet de bus niet rijden dan heb ik een probleem.
Meestal zeg ik sorry maar dat lukt mij niet.
Iemand zei eens tegen mij neem nep gips mee voor om je been, dat ziet men tenminste.
Op dat soort momenten besef je weer hoe lastig nah is, een onzichtbaar iets.


Ik mag mij ambassadeur noemen van de Raisin Hope Foundation Nederland noemen.

De Raisin Hope Foundation Nederland steunt de slachtoffers van traumatisch hersenletsel en hun naasten. Hoop is voor hen belangrijk om een moeilijke periode in hun leven door te komen. De RHF geeft hen hoop via informatie, verhalen van lotgenoten en het realiseren van faciliteiten.


De Raisin Hope Foundation Nederland stelt zich ook ten doel om geld bijeen te brengen om organisaties en projecten op het gebied van (traumatisch) hersenletsel financieel te ondersteunen. Ook zet de RHF zelf projecten op. Zij doet dit door activiteiten te organiseren die gericht zijn op de fietswereld en dan in het bijzonder de sportieve toerfietser en wielerfans. Om deze activiteiten te kunnen ontplooien is de stichting afhankelijk van sponsors en giften van particulieren.
Dit steun ik volmondig, fietsen heeft mij enorm vooruit geholpen.
Anderen gun ik dat net zo als ik mij dat zelf gun, financiƫn is het probleem, aangepaste fietsen zijn niet erg goedkoop.
Door een netwerk op te bouwen met aangepaste fietsen, moet iedereen de mogelijkheid hebben om te kunnen fietsen.
In 2014 heb ik 1000km gefietst om geld in te zamelen maar ook aandacht aan te vragen voor Raisin Hope.

Geen opmerkingen: