donderdag 10 maart 2016

Fietsen op de #easyrider

De komende dagen verwacht men een droge periode een periode waarbij de temperatuur fris te noemen is, maar wel met kans op zon en het belangrijkst dat het droog is.
Afgelopen dinsdag en woensdag op de fiets weggeweest.
Met dit weer is het ook genieten onderweg, voorjaar kun je het niet echt noemen maar ik verlang wel naar mooi weer.

4 Jaar terug lukt het net om een kleine 10km te fietsen, nu lukt het goed om fietsritten van 80km - 100km te fietsen.
Door het fietsen ben ik lichamelijk verbeterd.
Nu doe ik ook veel aan hardlopen, dat lukte eerst niet meer.
Bewegen is vooruit gang, niet alleen dat je van A naar B komt, de je lichamelijk tot meer in staat bent.
Ik kan nu ook weer best veel, maar ook heel veel niet.
Wat ik niet kan heb ik het niet over, het gaat erom wat mij wel lukt.
Om dit te bereiken koste mij veel energie, het behouden kost nog veel meer.
Tijd is daarbij een belangrijk item, het verdelen van inspanning en de rust die ik nadien nodig heb.
Vaak wil ik teveel maar de tijd om dit te kunnen doen is weinig.
Het inplannen van dit alles is ook erg lastig, elke dag is mijn lichaam weer anders, al wil ik wat doen als mijn lichaam nee zegt moet ik daar naar luisteren.
Verplichtingen is voor mij erg lastig, vast terugkerende bezigheden lukt niet altijd.
Regelmatig op een vaste tijd sporten (wekelijks) kan daarom erg moeilijk voor mij zijn.

Geen opmerkingen: