woensdag 30 maart 2016

@Internetbikes_ @vanraam #easyrider Reflecterende stickers voorop achterspatborden.

Laatst in het donker naar huis gefietst.
Het fietsen ging goed totdat er een auto tegemoet kwam.
De bestuurder heeft wel gezien dat ik op de fiets was en ging naar rechts van de fiets.
Het is een smal b-weggetje.
De bestuurder heeft niet goed kunnen zien dat mijn fiets een driewiel fiets was.
Door de twee achter wielen kun je niet ver naar de kant van de weg zoals met een twee wiel fiets.
Daarmee is het niet erg prettig om met 1 wiel in de berm te komen met een driewiel fiets.
Daarom op beide spatborden over de achterwielen voorop een reflectie sticker te plaatsen.
Ik hoop dat andere weggebruikers nu beter kunnen zien dat mijn fiets voorzien is van twee achterwielen ipv één.
Door de dubbele achterlichten kan achteropkomend verkeer  goed zien dat mijn fiets wat anders is dan een tweewiel fiets.

Nu de weersverwachtingen  mooier weer in petto hebben, wordt het nu aantrekkelijker om te gaan fietsen.
Komend weekend druk met veel dingen waardoor een lange fietstocht nog even op zich laat wachten.

Tijdens het fietsen denk ik wel eens terug naar de beginperiode toen ik de easyrider fiets kreeg.
Van weinig kilometers achter elkaar fietsen, lukt het mij nu om lange fietstochten tot wel 100km te maken.
Ik hoop dit jaar een veel langere tocht te kunnen maken.
er is nu wel één probleem, nu ik alleen met Moortje (de poes) thuis ben kan ik niet eenvoudig een paar dagen weg blijven.
Daar moet ik nog een oplossing voor bedenken.
Eerst maar eens richting de 150km op één dag zien te bereiken.



Geen opmerkingen: