dinsdag 31 mei 2016

@raisinhope_nl Accepteren van jezelf!!! #NAH

Ik heb geaccepteerd dat ik een NAH getroffene ben.
Dat het leven dat ik kende opeens helemaal op z'n kop kwam te staan.
De eerste dagen en weken waren erg verwarrend en moeilijk voor mij, niet goed beseffen wat er gebeurd was en wat de gevolgen voor de toekomst zijn.

In het begin werkte ik mij zelf tegen, ontkennen wat er gebeurd was.
De frustraties liepen erg hoog, net alsof alles van mij afgepakt was, mijn leven waar ik zo vertrouwd mee was.
Maar in de loop der tijd begon ik door te krijgen wat mij was overkomen en wie en wat ik nu ben geworden.
Door te accepteren wat mij was overkomen en de persoon die ik nu geworden ben begon ik mijn nieuw leven makkelijker te aanvaarden.
Dat betekende echt niet dat ik het opgaf, nee het maakte mij juist sterker om er tegen aan te gaan.
Geen frustraties meer maar genieten van zoveel mogelijke dingen hoe klein deze ook zijn.

Door het fietsen verbeterde ik mijn conditie, lichamelijk maar ook geestelijk kon ik steeds meer aan.
Hierdoor lukt mij steeds meer en meer om dingen weer te kunnen doen.
Ik voelde mij ook gezonder en sterker.
Dat betekent niet dan mijn beperkingen weg zijn, deze zijn er jammer genoeg nog steeds.
Wel lukt het mij om er mee te kunnen leven en dingen te doen die ik leuk vind.
Natuurlijk mis ik datgene wat ik voor mijn infarct nog wel mocht en kon doen en dit nu niet meer mag en kan.
In de afgelopen jaren heb ik ook veel nieuwe dingen en andere mensen leren kennen.
Deze geven mij genoeg nieuwe energie om vooruit te kijken als mijn nieuwe ik.

Door het fietsen begon ik mij beter en sterker te voelen.
Dit wilde ik ook graag met anderen delen, daarop op het internet aan het zoeken geslagen.
Daar kwam ik bij Stichting Raisin Hope Foundation Nederland    

De Raisin Hope Foundation Nederland stelt zich ook ten doel om geld bijeen te brengen om organisaties en projecten op het gebied van (traumatisch) hersenletsel financieel te ondersteunen. Ook zet de RHF zelf projecten op. Zij doet dit door activiteiten te organiseren die gericht zijn op de fietswereld en dan in het bijzonder de sportieve toerfietser en wielerfans. Om deze activiteiten te kunnen ontplooien is de stichting afhankelijk van sponsors en giften van particulieren.Dit sprak mij erg aan, door het fietsen was ik ook "verbeterd" meer kunnen doen en lekkerder in mijn vel voelen.Daarom ben ik ook Ambassadeur geworden van RHF, ik kan niet genoeg benadrukken hoe beweging je help om vooruit te komen.Door het fietsen kom je vooruit maar lichamelijk verander je ook, waardoor je verder vooruit kunt komen in je leven.Als NAH getroffene is het vaak niet meer mogelijk om op een normale tweewiel fiets te fietsen.Een aangepaste fiets is dan vaak nodig, deze zijn niet zomaar bij elke fietsen winkel te koop.Een ander groot nadeel is de prijs van deze fietsen, RHF zet zich in om geld binnen te kunnen halen om deze aangepaste fietsen te kunnen aanschaffen.Deze worden geplaatst in het RHF Netwerk van fietsen.

Geen opmerkingen: