vrijdag 17 juli 2020

@vanraam @OpFietseDrenthe @ColDuVAMdrenthe naar Col du Vam op mijn easyrider driewiel fiets

Vandaag was mijn doel om naar de Vamberg te fietsen.
Daar was ik nog nooit geweest en had daar al veel over gehoord.
De Mio Cycling210  (C210) in gesteld op de Vamberg en begonnen te fietsen.
Onderweg kon ik de route goed volgen en de aanwijzingen waren erg duidelijk en makkelijk te volgen.
Alleen ging ik anders mee op de kaart dan wat ik verwachte, bij instellingen iets verandert en het ging zo als ik het verwachte.
Op de terug weg heb ik de C210 flink aan het werk gezet, ik ben niet volgens de aanwijzingen naar huis gefietst maar via een omweg.
Helemaal een nieuw stuk weg in Norg was de C210 niet blij mee.
Voor mij werkt deze perfect en kan ik niet meer verdwalen.
De accuduur is ook vrij lang en ik kan nog langere fietstochten maken.

Op de heenweg via Smilde, Hooghalen en Beilen gefietst.
Zonder navigatie was ik daar niet langs gefietst, maar ik kwam precies aan waarop ik de C210 ingesteld.
De zuidkant van de Vamberg en ik wist niet goed waar dat was en waar ik heen moest om boven te komen.
De juiste plaats wel gevonden en kon ik naar boven fietsen.
De ondersteuning in stand 3, de 4e versnelling en stevig trappen en ik was boven.
Naar beneden met een helling van 13% ging heel wat makkelijker.
De 2e keer bijna 40km/h.

Toen ik de fiets had aangeschaft heb ik voor mechanisch bediende achter remmen gekozen.
Maar in de loop de tijd merkte ik dat ik steeds meer moeite kreeg met remmen met mijn linkerhand.
De mechanische bediening om laten zetten naar hydraulische bediening door FietsseviceNorg.
De remmen heb ik vandaag goed moeten gebruiken en het mooiste ze werkten perfect!
Ik kon met weinig kracht toch goed remmen om veilig naar beneden te komen.
Dit voelt toch zeer veilig nu en is goed voor mijn gemoedsrust dat ik snel kan stoppen mocht het nodig zijn.

Mijn eerste helling proef had ik in Beilen toen ik over deze brug werd gestuurd.
Vergeleken met de Vamberg was dit een eitje, de ondersteuning kon k op stand 1 laten staan hoefde alleen 1 versnelling terug te schakelen.

Vandaag heerlijk genoten onderweg,van de mooie omgevingen waar ik door heen heb gefietst maar het belangrijkste!
Super genoten van deze heerlijke fiets die nu is zoals ik het graag wil hebben en die mij overal naar toe brengt.
Al moet ik dan wel zelf trappen maar dat is maar een klein dingetje!
Na jaren gefietst te hebben op een easyrider driewiel fiets heb ik nu voor mij de perfecte afstelling van de fiets, een passende motor met een accu voor een grote actieradius.
Ik wil niet alleen maar rondjes om de kerk kunnen fietsen ik wil verder kunnen en mijn wereld groter maken.
Als je die fiets zelf aan kunt kun je deze naar jouw wensen klaar maken.
Maar heb je de fiets via de WMO wordt daar ook naar de financiƫn gekeken en krijg je de kleinste motor, kleinste accu!
Wat ik enerzijds ook goed begrijp maar iemand die een driewiel fiets nodig heeft heeft dat om een bepaalde reden maar wil nog steeds zo zelfstandig mogelijk zijn en de vrijheid hebben om ook eens lekker te kunnen fietsen.
Of een groter accu voor een groter actieradius of een superfast accu lader!

Zo ziet mijn stuur eruit tijdens het fietsen.
Mocht je ook eens de Col Du Vam willen beklimmen op de fiets of als je liever wandelt op de wandelschoenen!
San is Koffiekiosk Het Blinkertje een perfecte plaats om van daaruit te starten.
Je kunt daar goed je auto kwijt om vandaar op de fiets de Vamberg te gaan bedwingen.
Nadien kun je daar terecht voor een lekker kop koffie, lunch of zelfs een maaltijd dan is dit zeker een aanrader.
en wat de prijs betreft je schrikt eerder van het lage bedrag dan een hoog bedrag.
Het mooiste van vandaag was dat de voorkeur uit ging naar contant betalen ipv altijd overal met de pin.
Adres: Vamberg 5, 9418 TM Wijster.
Wandel en fietsroutes gratis verkrijgbaar.

Geen opmerkingen: