woensdag 19 mei 2021

Toegankelijk Fietsen voor Hersenen! @hersenstichting

 

Help mij en anderen door mij te steunen!

Doneren kan HIER


Van 15 
t/m 19 september 2021 organiseert Stichting SandyMoves de tweede editie van de Onbeperkte Elfstedentocht. Een evenement waar IEDEREEN met een chronische aandoening of een beperking aan mee kan doen. We willen mensen waarvoor het niet vanzelfsprekend is dat zij deelnemen aan evenementen, de kans geven om de iconische Elfstedentocht in het prachtige Friesland (voor een deel) af te leggen. Omdat we een goed georganiseerd evenement neerzetten werken we samen met een professioneel evenementenbureau.
Wij willen het namelijk voor mensen met een chronische aandoening, beperking, handicap of aangepast tempo mogelijk maken om deel te nemen aan een groots evenement. Niet aan de zijlijn, maar deelnemen en (over)winnen!

Samen met Brigitte ga ik 5 dagen fietsen voor de Hersenstichting (75%) en SandyMoves (25%)

In 2010 heb ik mijn Easy Rider driewielfiets gekregen.

In het begin wilde dat helemaal niet, helemaal omdat het in augustus daarvoor het zo goed ging.

De kou maakt het dat mijn lichaam daar veel moeite mee heeft.

Toen is er trapondersteuning op de fiets gekomen en kon ik langzaam steeds verder fietsen.

Door het fietsen begon ik mij steeds beter en beter te voelen, zowel lichamelijk als geestelijk durfde en kon ik steeds meer aan.

Bewegen was het medicijn voor mijn hersenen om weer zoveel mogelijk te kunnen.

Zo dicht mogelijk bij mijn oude ik.

De Hersenstichting steun ik hierom:

De Hersenstichting zet al 30 jaar alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. En dat is hard nodig, want maar liefst 1 op de 4 mensen heeft een hersenaandoening. Van dementie, parkinson, een beroerte, depressie en migraine tot hersenletsel na een ongeluk. Hersenaandoeningen zijn helaas hard op weg de grootste ziekte van Nederland te worden. 

We zetten niet in op één aandoening, maar investeren breed in baanbrekende oplossingen die hersenaandoeningen helpen voorkomen, afremmen, of genezen, en mensen met een hersenaandoening zo goed als mogelijk laten meedoen in de maatschappij. Nu en in de toekomst. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en zetten we ons in voor betere patiëntenzorg, revalidatie en participatie. Ook verbinden we veel partijen in het werkveld om snellere en betere oplossingen voor mensen met een hersenaandoening te realiseren.


Geen opmerkingen: