zaterdag 16 juli 2022

@Horze @vanraam Rondje Drenthe, Friesland en Groningen op de #easyrider #driewielfiets

 

Vanmorgen op de fiets naar Roden gefietst om een slaapzak voor Brigitte op te halen.

Het was mooi weer dus ik denk ik maak er een leuke fietsronde van.

Vanaf Roden via Nieuw Roden richting Zevenhuizen gefietst.

Ik kon mij niet herinneren hier eerder langs te zijn gekomen op de fiets en dat het een prachtige en rustige omgeving is.

Op een gegeven moment wilde ik linksaf slaan, maar daar even relaxed op mijn fiets naar een hele lange mooie stoet oldtimer tractoren gekeken.

Toen maar rechtsaf geslagen om via een om weggetje in Zevenhuizen te komen.

Daar waren de tractoren weer deze keer niet gewacht en de weg ertussen door overgestoken om verder te fietsen.

Vanaf Zevenhuizen via Haulerwijk naar Veenhuizen gefietst.
Omdaar via het fietspad in het FochteloĆ«rveen te komen.
Een heel mooi groot stuk natuur met een heel weids blikveld.


Ik kwam langs het bord uitkijktoren dus ik dacht daar ga ik heen.
Het eerste gedeelte was aardig hobbelig blij dat ik op de fiets was en niet lopend dat was heel erg moeilijk voor mij geweest.
Laatste gedeelte was het een heel stuk vlakker en bijna prettig te noemen.
Een hoge toren midden in dit hele mooie gebied met volop uitzicht naar alle kanten toe.
Dat mooie uitzicht wil ik erg graag eens zien.









Die trap ziet er wel heel erg steil uit, en dat was ook zo.
Bij het punt waarop je rechtsaf moest was het in de bocht nog enger.

Verder dan 4 treden omhoog ben ik niet gegaan.

Vind het te eng om alleen naar boven te gaan en nog enger om weer naar beneden te moeten.

Mocht er iemand met mij mee willen omhoog in deze uitkijktoren dan graag.

Ik moet mij wel aan je vast kunnen houden.

De Horze paardrijlegging met broekzakken aan elk been en het siliconenzitvlak maken het een voor mij een praktische legging voor het fietsen.

Telefoon en huissleutels in de zakken de siliconenzitvlak houd mij stil op mijn fietsstoel.

Een soepele en dunne legging voor als het wat warmer is buiten.


Een mooie route van 60 kilometer was het vandaag.

We enorm genoten van mijn fiets waarmee ik de mooi omgeving zo dicht bij mijn huis allemaal meemaken.

Hier in mijn omgeving Gemeente Noordenveld en de buur gemeenten is bijna alles goed bereikbaar met mijn driewiel fiets.

Ik vind het jammer dat er dit jaar niet van uit Norg gestart wordt met de Drentsefiets4daagse Dit moois gun ik iedereen om te mogen beleven.





Geen opmerkingen: