vrijdag 27 januari 2023

@Noordenveld @staatsbosbeheer @vanraam #mensingemarathon #toegankelijknoordenveld Ronde gefietst op mij Easyrider

 

Eigenlijk wilde ik gaan hardlopen vandaag, maar ik had wat last van mijn rechterheup toen ik uit bed kwam.

Inv hardlopen ben ik op mijn fiets gestapt om een stuk te fietsen.

Niet rechtstreeks, maar via een andere mooie route naar Roden gefietst.

Mijzelf getrakteerd op 2 lekker broodjes als ik weer thuis ben.

Nog even op de markt gekeken daar was vandaag niets voor mij.

Vandaar via het Mensinge Bos weer richting Norg gefietst.




Zondag 12 februari ga ik 17 kilometer hardlopen door en om het Mensingebos.

Het bos en de paden zagen er nu redelijk goed uit, hopelijk wordt het dit jaar niet afgelast ivm storm als vorig jaar.

Een mooie, maar zware, loop.

Ik vind 2 ronden 8,5 kilometer met een afstand van 17kilometer totaal genoeg voor mij.

Op de fiets is dit een klein stukje voor mij, maar lopend, en dan op zware, natte en glibberige paden, maakt het voor mij een enorme uitdaging.

Die ik al 2 keer eerder heb gelopen dus een derde keer gaat mij ook lukken.


Samen met Staatsbosbeheer, de gemeente Noordenveld en Toegankelijk Noordenveld kan ik en anderen nu zonder problemen door het Mensingebos heen.

Geen draaihek meer waar je niet met je fiets, rolstoel, scootmobiel, rollator, duofiets, maar een open wildrooster.

Wandelaars kunnen gebruik maken van een naar 2 kanten draaiend houten hek.

Mensingebos nu weer toegankelijk om van dit mooi stuk natuur te kunnen genieten.





Geen opmerkingen: