woensdag 5 april 2023

@vanraam Afstellen van de juiste zit(fiets)houding op je fiets! #easyrider

 

Easy Rider 3
Nu het voorjaar is het buiten steeds aangenamer wordt om te fietsen wat voor voorbereiding heb jij aan je fiets of jezelf gedaan om straks heerlijk te kunnen genieten van je fietsritten?

Steeds meer en vaker kom ik andere driewielfiets gebruikers tegen onderweg.
Vandaag meerdere in korte tijd gezien.
Wat me wel opviel dat sommigen de benen leken over te strekken ipv klein beetje gebogen op de langste afstand trapper - stoel.

Na tig duizenden kilometers gefietst te hebben weet ik dat de juiste instelling super belangrijk is om zelfs na een lange fietstocht geen last van je lichaam te hebben.

Niet eenmaal afstellen, maar elke keer net een beetje beter.
Door het fietsen verandert je lichaam, je wordt sterker, leniger, soepeler, beter conditie.
Met dit alles in gedachten  is de juiste afstelling van de stoel en stuur super belangrijk om dit niet vanaf begin dat je de fiets kreeg de afstelling nooit meer te veranderen.

Je kunt de fietsenmaker vragen, maar een ergotherapeut ( gratis bij je zorgverzekering) kan je ook goed helpen.

Dit kan ik zeggen na eigen ervaring die ik in de afgelopen jaren en vele kilometers heb gekregen.
Door goed te luisteren naar wat mijn lichaam mij verteld en steeds de afstelling van mijn fiets daarbij aangepast, en dit is soms millimeter werk,  blijf ik nog steeds met erg veel plezier fietsen.
Welk weer het ook is genieten doe ik met elke rit.

Voor meer tips kijk op www.vanraam.com

Geen opmerkingen: