woensdag 22 november 2023

Op en neer naar Spijk.

Afgelopen weekend op mijn fiets naar Spijk gefietst.

Zowel op de heen- als terugweg heb ik het droog gehouden.

Toch lekker om op de fiets zelf mijn route en tijd te kunnen bepalen.

Niet afhankelijk van het openbaar vervoer te moeten zijn.

Omdat ik op een driewielfiets meer last van zijdelings bewegen heb draag ik op zulke lange afstanden meestal een paardrijbroek.

Dankzij het siliconen zitvlak blijf ik stil op mijn stoel zitten.


 Dat geeft heel veel rust aan mijn lichaam wat mij dan veel minder energie kost ie ik beter kan gebruiken voor het fietsen zelf.

Hierdoor kan ik onderweg nog meer genieten van de omgeving.

Dat is wat ik tijdens het fietsen wel doe genieten van wat ik onderweg zie.

Zo kon ik goed zien dat het water overal erg hoog stond.

In de Onlanden stond het water tegen de rand van de weg.

Hopelijk wordt dat geen water fietsen straks dan is alles wel erg nat.

Dit weekend had ik warme laarzen aan die mijn voeten warm en droog hielden.

Als ik dan wel door een plas water moest fietsen dan geen natte voeten meer.

Ook al regende het niet onderweg waren er nog wel grote plassen water waar ik niet omheen kon met de fiets, maar er doorheen moest fietsen.

Waren de spatborden aan de binnenkant ook weer schoon.

Door het natte vieze weer bleef blad en dennennaalden steken tussen voorspatbord en fietsslot, voorrem en voorvork.


Geen opmerkingen: