maandag 8 januari 2024

Sneeuw, Ijs, hoogwater, winter in Norg


 Het fietspad naast de N373 ter hoogte van Grote Diep was een aantal dagen verspert door hoog water.

Een stuk fietspad was overstroomt dat je er fietsend niet meer overheen kon fietsen.

Vanmorgen wilde ik dit met mijn eigen ogen zien hoe dat er uit ziet.

De matrix borden staan om te waarschuwen dat het fietspad gesperd is.

Daarom heen gefietst tot ik bij de brug kwam om te zien dat het fietspad helemaal droog was.



Ik kon dus zonder nat te worden doorfietsen.

Doorgefietst om daarna links af te slaan naar Steenbergen.

Naar brug De Maten over Grote Diep om daar te zien dat daar nog wel veel water aanwezig was.







Een mooi gezicht om te zien al dat water.

Hier is het ook voor ingericht om meer water te kunnen opslaan.

Grote Diep meandert nu meer, ipv zo recht mogelijk, waardoor het water veel langzamer stroomt het water langer vasthoud.

De temperatuur viel mee, soms scheen de zon een beetje.

Mij wel warm aangekleed met Teddy Winterlegging, Thermolaarzen, thermo shirt, warme jas en warme handschoenen.

Zullen we een koude winter krijgen?

Ik ben er klaar voor.





Geen opmerkingen: