zaterdag 25 januari 2014

Fietshelm op tijdens het fietsen.

Gisteren is mijn fietshelm binnen gekomen.
Ik fiets al vrij lang, en heb dan geen fietshelm op.
De laatste tijd denk ik daar steeds meer aan.
Tot nu toe is er niets gebeurd.
Maar heb wel iets van, blijft dat altijd zo.
Ik heb dan wel een hersensinfarct gehad, en heb daarbij beperkingen aan over gehouden.
Stel dat er wel iets gebeurd, en dat ik ergens met mijn hoofd tegen aankom, en het resultaat is dat ik daarna nog minder kan.
Kan ik het mezelf vergeven dat ik geen helm op had.
Natuurlijk een helm betekend niet dat je nooit iets zal overkomen, maar mocht er iets gebeuren, hoop ik dat ik blij zou zijn dat ik een helm droeg.
In het begin zal ik wel moeten wennen aan het dragen van een helm, hoe langer je de helm draagt, hoe meer het een gewoonte wordt.

Voorbeelden zijn er genoeg, die dankzij een helm nu nog van alles kunnen.
Zelf wil ik niet op die manier een voorbeeld zijn.
Ik voorkom liever dan genezing achteraf.
Dat je leven opeens drastisch verandert, zonder dat je het zelf wil, is geen pretje.
Niet meer zoals daarvoor zijn, opnieuw leren van heel veel normale dingen, als dat al lukt.
Terug in de tijd kan niet even, dus voorkomen van letsel is dan erg belangrijk.

Geen opmerkingen: