maandag 19 mei 2014

@InverseTeams @fietskledingvrd 48km gefietst in Inverse fietsbroek, en nieuwe handschoenen.

Vanmiddag was het heerlijk weer buiten om te fietsen.
De temperatuur was perfect voor nieuwe korte fietsbroek.
Ondanks dat ik een zitfiets heb met een platte zadel, zat de broek perfect, en dankzij de zeem was de zadel droog toen ik thuis kwam.
Geen bezwete billen gehad onderweg, waar je mee aan het zadel blijft plakken.


Ook heb ik nieuwe handschoen besteld afgelopen week.
De dagen dat ik een aantal dagen achterelkaar veel kilometers heb gefietst, kreeg ik last van binnenkant rechterhand.
Meer last van kramp en verstijving van de hand, denk door de trillingen tijdens het fietsen.
Met deze handschoenen had ik geen last van de trillingen meer.

Website: Fietskledingvoordeel.nl

Ik gebruik meestal de app Fietstijden.nl om de route te volgen op mijn telefoon.
Alleen toen ik weer thuis kwam, en de telefoon pakte om de route van vandaag op te slaan, kwam ik erachter dat ik helemaal vergeten was om de meting te starten.
Kan jullie de gereden route van vandaag niet laten zien.

Wat ik wel kan laten zien zijn wat foto's van de Onlanden die ik vanmiddag heb gemaakt.


Daar in de Onlanden was ik grotendeels de enige fietser.
Er was zoveel geluid van verschillende dieren, ik had geen radio nodig.
Veel dieren gezien, maar ik heb geen goede foto toestel om die te kunnen fotograferen.
Wil je dit ook zien, dan zul je er zelf heen moeten, kun je net zo genieten als ik heb gedaan.

Toch kun je merken dat het steeds mooier weer wordt, gelijk zijn er dan meer fietsers onderweg.
Probeer dar wel zoveel mogelijk rekening mee te houden, door niet op hele smalle paadjes te gaan fietsen.
Maar ook mij kan het gebeuren dat het toch opeens een smal grindpaadje is.
Over het algemeen weet ik de weg vrij goed, en kan ik makkelijk zelf de route aanpassen.
Onbekende paden kunnen voor rare verassingen zorgen.
Gelukkig heb ik dat nog niet gehad, maar een bruggetje waar je met de fiets aan de hand deze moet passeren, dat lukt mij dus niet.
Helaas wordt dit niet altijd op tijd aangegeven, en kom je opeens voor obstakels te staan, en kun je weer terug.
Als je pech hebt, betekent dit ook een extra grote omweg.
Voor dit soort dingen is een fietsnavigatie erg makkelijk, mits obstakels erin genoemd worden, en daar rekening mee wordt gehouden op je route.

Morgen werken in de kringloopwinkel in Vries.
Dan heeft de fiets een beetje rust.

Geen opmerkingen: