woensdag 17 september 2014

Fietsen is voor iedereen. Denk ook eens aan een ander.


Vandaag is het prachtig weer buiten, heerlijk om te fietsen.
Ik was zeker niet de enige die daar over dacht, er waren veel andere fietsers onderweg.

Onderweg zag ik borden staan met de vermelding facebook, twitter, mail en telefoon op een P.
En op de fiets natuurlijk, zo kom ik regelmatig fietsers tegen, die tijdens het fietsen meer oog voor hun mobieltje hebben dan voor het verkeer.
En als daar niets op te doen is, wordt er muziek geluisterd en zo hard mogelijk natuurlijk.
Dan nog die genen die denken dat ze alleen op deze aarde zijn, en dat buiten hun om niemand anders aan het verkeer deelneemt.
Ik voel me vaak veiliger op de openbare weg, dan op een verplicht fietspad.
Fietsen is goed voor lichaam en geest.
Waarheen en waarom je ook fiets, je bent niet de enige.
Als we allemaal eens een keer ook aan een ander denken zou dat al enorm schelen, en wordt het fietsen nog plezieriger.


Geen opmerkingen: