vrijdag 5 juni 2015

Achteruitkijk spiegel op de fiets!

Gisteren toen ik onderweg was naar Assen, kwam ik een fietser achterop die slecht horend was.
Deze persoon fietst netjes aan de rechterkant en kon ik deze persoon goed en veilig passeren.
Herkennings bordjes!


Wat me wel opviel en ook vaak bij andere fietsers.
Geen achter uitkijk spiegel op het stuur.
Een spiegel maakt het erg gemakkelijk om zonder achterom te hoeven kijken om te kunnen zien wat er achter U gebeurd.
Zeker als U slecht horend bent, en moeilijk naar achteren kunt kijken vergemakkelijk de spiegel dat en maakt het fietsen voor uzelf en anderen een stuk prettiger.
Zelf heb ik wel een achter uitkijk spiegel op de fiets.
Zonder spiegel ga ik liever niet fietsen, deze mis ik per direct.


Er zijn verschillende soorten spiegels te verkrijgen voor op de fiets.
Soms hoor ik mensen dat ze zich schamen dat ze een spiegel op de fiets zouden bevestigen.
Waarom begrijp ik niet, het maakt je het fietsen zo veel plezierige.
Zeker als je een fietsbel niet hoort van iemand die je wilt passeren.




Geen opmerkingen: